خطبه غدیر (۳) قسمت دوم

روا نیست مگر آنچه خدا و رسول او و امامان روا دانند و ناروا نیست مگر آنچه آنان ناروا دانند. خداوند عزوجل هم روا و هم ناروا  را برای من بیان فرموده و آنچه پروردگارم از کتاب خویش و حلال و حرامش به من آموخته در اختیار علی نهاده ام.

هان مردمان! او را برتر بدانید . چرا که هیچ دانشی نیست مگر اینکه خداوند آن را در جان من نبشته و من نیز آن را در جان پیشوای پرهیزکاران ، علی ،ضبط کرده ام. او (علی علیه السلام) پیشوای روشنگر است که خداوند او را در سوره یاسین یاد کرده که: و دانش هر چیز را در امام روشنگر بر شمرده ایم...

هان مردمان! از علی رو بر نتابید و از امامتش نگریزید و از سرپرستی اش رو برنگردانید. او (شمارا) به درستی و راستی خوانده و (خود نیز) بدان عمل نماید . او نادرستی را نابود کند و از آن باز دارد. در راه خدا نکوهش نکوهشگران او را از کار باز ندارد. او نخستیم مومن به خدا  و رسول اوست و کسی در ایمان ، به او سبقت نجسته و همو جان خود را فدای رسول الله نموده و با او همراه بوده است تنها اوست که همراه رسول خدا عبادت خداوند می کرد و جز او کسی جز او چنین نبود . علی اولین نماز گزار و پرستشگر خدا  به همراه من است. از سوی خداوند به او فرمان دادم تا (در شب هجرت)در بستر من بیارامد و او نیز فرمان برده، پذیرفت که جان خود را فدای من کند .هان مردمان! او را برتر دانید. که خداوند او را بر گزید .و پیشوایی او را بپذیرید که خداوند او را بر پا کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد