خطبه غدیر (۴)

سپس فرمود:مردمان!کیست سزاوارتر از شما به شما؟ گفتند خدا و پیامبر او! سپس فرمود که آگاه باشید!آن که من سرپرست اویم پس این علی سرپرست اوست.خداوندا!دوست بدار آن را که سرپرستی او را بپذیرد و دشمن بدار هر آنکه او را دشمن دارد و یاری کن یار او را و تنها گذار هر آنکه او را تنها بگذارد.هان مردمان!این علی است برادر و وصی و نگاهبان دانش من و هموست جانشین من در میان امت و بر گروندگان به من و بر تفسیر کتاب خدا که مردمان را به سوی او بخواند و به آنچه موجب خشنودی اوست عمل کند و با دشمنانش ستیز نماید.او پشتیبان فرمانبرداری خداوند و بازدارنده از نافرمانی او باشد .همانا اوست جانشین رسول الله و فرمانروای ایمانیان و پیشوای هدایتگر از سوی خدا و کسی که به فرمان خدا با پیمان شکنان ،رویگردانان از راستی و درستی و به دررفتگان از دین پیکار کند .خدا فرماید:فرمان من دگرگون نخواهد شد.پروردگارا !اکنون به فرمان تو چنین می گویم:خداوندا! دوست داران او را دوست دار و دشمنان او را دشمن بدار.پشتیبانان او را پشتیبانی کن. یارانش را یاری نما. خودداری کنندگان از یاری اش را به خود رها کن .ناباورانش را از مهرت بران و بر آنان خشم خود را فرود آور.معبودا! تو خود در هنگام برپا داشتن او و بیان ولایتش نازل فرمودی که :امروز آیین شما را به کمال و نعمت خود را بر شما به اتمام رساندم و اسلام را به عنوان دین شما پسندیدم. و آن که به جز اسلام دینی را بجوید ،از او پذیرفته نبوده ،در جهان دیگر در شمار زیانکاران خواهد بود. خداوندا ! تو را گواه می گیرم که پیام تو را به مردمان رساندم.

نظرات 1 + ارسال نظر
تنها شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 08:01 ق.ظ http://www.ottelo.veb.ir

خیلی باحال بود . امیدوارم موفق باشید . به ما هم سر بزنید .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد