خطبه غدیر(۱۰)

هان مردمان! همانا حج و عمره از شعائر و آداب و رسوم خدایی است. پس زائران خانه خدا و عمره کنندگان بر  صفا و مروه بسیار طواف کنند. هان مردمان! در خانه خدا حج گزارید که هیچ خاندانی داخل آن نشد مگر بی نیاز شد و مژده گرفت، و کسی از آن روی بر نگردانید مگر بی بهره و نیازمند شد. هان مردمان! مومنی در موقف (عرفات ، مشعر ،منا) نماند مگر اینکه خدا گناهان گذشته ی او را بیامرزد و بایسته است که پس از پایان اعمال حج (با پرونده ای پاک) کار خود را از سر گیرد .هان مردمان! حاجیان دستگیری شده اند و هزینه های سفرشان جبران میشود و جایگزین آن به آنان خواهد رسید.و البته خداوند پاداش نیکوکاران را تباه نخواهد کرد .هان مردمان! خانه خدا را با دین کامل و دانش ژرفای آن دیدار کنید و از زیارتگاهها جز با توبه و بازایستادن (ازگناهان) بر نگردید.هان مردمان! نماز را به پا دارید و زکات بپردازید همان سات که خداوند عزوجل امر فرموده. پس اگر زمان بر شما دراز شد و کوتاهی کردید یا از یاد بردید ، علی صاحب اختیار و تبیین کننده ی بر شماست. خداوند عزوجل او را پس از من امانتدار خویش در میان آفریدگانش نهاده. همانا او از من و من از اویم. و او و فرزندان من از جانشینان او، پرسش های شما را پاسخ دهند و آنچه را نمیدانید به شما می آموزند.

هان! روا و ناروا بیش از آن است که من شمارش کنم و بشناسانم و در اینجا یکباره به روا فرمان دهم و از ناروا باز دارم .از این روی مامورماز شما بیعت بگیرم که دست در دست من نهید در مورد پذیرش آنچه از سوی خداوند آوردهام  در باره علی امیر المومنین و اوصیای پس از او که آنان از من و اویند و این امامت تا روزی است که او با خداوند قدر و قضا دیدار کند.

هان مردمان!شما را به هر گئنه روا و ناروا راهنمایی کردم و از آن هرگز بر نمی گردم. بدانید و آگاه باشید! آنها را یاد کنید و نگه دارید و یکدیگر را به آن توصیه نمایید و در آن(احکام خدا) دگرگونی راه ندهید. هشدار که دوباره میگویم: بیدار باشید ! نماز را به پا دارید و زکات بپردازید و امر به معروف این است که به گفته ی من (درباره ی امامت) برسید و سخن مرا به دیگران برسانید و غایبان را به پذیرش فرمان من توصیه کنید و آنان را از ناسازگاری سخنان من بازدارید، همانا سخن من فرمان خدا و من است و هیچ امر به معروف و نهی از منکری جز با امام معصوم تحقق و کمال نمی یابد.

هان مردمان! قرآن بر شما روشن میکند که امامان پس از فرزندان اویند و من به شما شناساندم که آنان از او و از من اند. چرا که خداوند در کتاب خود میگوید: ((امامت را فرمانی پایدار در نسل او قرار داد...)) و من نیز گفته ام که : ((مادام که به قرآن و امامان تمسک کنید، گمراه نخواهید شد.)) هان مردمان! تقوا را، تقوا را رعایت کرده از سختی رستخیز بهراسید همان گونه که خداوند عزوجل فرمود: ((البته زمین لرزه ی روز رستاخیز حادثه ای بزرگ است...)) مرگ، قیامت و حساب و میزان و محاسبه ی در برابر پروردگار جهانیان و پاداش کیفر را یاد کنید. آن که نیکی آورد ،پاداش گیرد. و آن که بدی کرد ، بهره ای از بهشت نخواهد برد.

نظرات 5 + ارسال نظر
توحید شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:14 ق.ظ http://www.saatsheni12.persianblog.ir

سلام دوست عزیز

واقعاً کارت عالیه . خسته نباشی . امیدوارم که همیشه
موفق باشی .
یادت نره لطف کنی و از وبلاگ منم دیدن کنی .
خوشحال میشم از نظرات قشنگت استفاده کنم .
در انتظار دیدارت هستم .

سارا شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:44 ق.ظ http://shadowgirl.blogfa.com/

سلام
ممنون از حضورت
وبت عالیه
اگه با تبادل لینک موافقی خبر بده
تا بعد !

عمو سیبیلوو شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:47 ق.ظ http://amosibilo.blogsky.com

« منم زردشت که دشمن دروغ پرست و پناه نیرومند ، پیرو راستی خواهم بود تا در روز رستاخیز کشور دلخواه از آن من باشد .

ای مزدا !

تا هنگامی که می ستایم و می سرایم ، - همچنان دشمن دروغ و یاور راستیم - ای اهورا ! از تو می پرسم ، به من برگو چگونه دروغ را به دستهای توانای راستی توانم سپرد تا آنرا به دستور آئین تو برافکند و به دروغ پرستان شکست سترگی دهد و برای آنان رنجها و ستیزها به بار آورد ؟ »


اوستا - گاتاها - یسنا - هات44

شراره چهارشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 07:05 ب.ظ http://www.moojabi.persianblog.ir

سلام
وبلاگ خوبی داری
منم چند تایی ادرس دارم با عضویت رایگان
سایتای ایرانی که درامد توشون بد نیست و به حساب داخلی هم میریزند اگه دوست داشتی ایمیل بزن تا ادرسشا بهتون بدم[گل]

-- شنبه 25 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 09:43 ق.ظ http://pakhsh.blogsky.com/

سلام
لینک شدید.
در مورد سوالتتون هم تا جایی که بتونم در خدمتم.
یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد