خطبه غدیر ۱۱

هان مردمان ! شما بیش از آنید که در یک زمان با یک دست من بیعت نمایید . از این روی خداوند عزوجل به من دستور داده که از زبان شما اقرار بگیرم و پیمان ولایت علی امیر المومنین را محکم کنم و نیز بر امامان پس از او که از نسل من و اویند همانگونه که اعلام کردم که ذریه من از نسل اوست .

پس همگان بگویید:

((البته که سخنان تو را شنیده پیروی میکنیم و از آنها خشنودیم و بر گردن گذار و بر آنچه از سوی پروردگار مان در امامت اماممان علی امیر المومنین و امامان دیگر – از صلب او – به ما ابلاغ کردی با تو پیمان میبندیم با دل و جان و زبان و دستهایمان . با این پیمان زنده ایم و با آن خواهیم مرد و با آن اعتقاد برانگیخته می شویم و هرگز آن را دگرگون نکرده شک و انکار نخواهیم داشت و از عهد و پیمان خود بر نمی گردیم.(ای رسول خدا) ما را به فرمان خدا پند دادی  در باره علی امیر المومنین و امامان از نسل خود و او، که حسن و حسین و آنان که خداوند پس از آنان برپا کرده است . پس عهد و پیمان از ما گرفته شد از دل و جان و زبان و روح و دستانمان . هر کس توانست با دست وگرنه با زبان پیمان بست و هرگز پیمانمان را دگرگون نخواهیم کرد و خداوند از ما شکست عهد نبیند و نیز فرمان تو را به نزدیک و دور از فرزندان و خویشان خود خواهیم رسانید و خداوند را برآن گواه خواهیم گرفت و هر آیینه  خداوند بر گواهی کافی است و تو نیز بر ما گواه باش .)) هان مردمان ! چه میگویید؟ همانا خداوند هر صدایی را می شنود و ان را که از دل ها میگذرد می داند . ((هر آن کس هدایت پذیرفت ، به خیر خویش پذیرفته و آن که گمراه شد به زیان خود رفته .)) و هر کس بیعت کند، هر آیینه با خداوند پیمان بسته که ((دست خدا بالای دستان آن هاست.))

هان مردمان ! آنک با خداوند بیعت کنید و با من پیمان ببندید و با علی امیر المومنین و حسن و حسین و امامان  پس از آنان از نسل  انان که نشانه ای پایدارند در دنیا و آخرت.

خداوند مکاران را تباه میکند و به با وفایان مهر میورزد .((هر که پیمان شکند)) جز این نیست که به زیان خود گام برداشته و هر که بر عهدی که با خدا بسته پابرجا ماند ، به زودی خدا او را پاداش خواهد داد . هان مردمان ! آنچه بر شما بر گفتم بگویید و به علی با لقب امیر المومنین سلام کنید و بگویید((شنیدیم و فرمان میبریم . پروردگارا ! آمرزشت خواهیم و بازگشت به سوی تو است .)) و نیز بگویید: (( تمام سپاس و ستایش خدایی راست که ما را به این راهنمایی فرمود و گرنه راه نمی یافتیم))_تا آخر آیه.

هان مردمان ! هر آینه برتری های علی بن ابی طالب نزد خداوند عزوجل – که در قرآن نازل فرموده – بیش از آن است که من یکباره بر شمارم . پس هر کس از مقامات او خبر دارد و آنها را شناخت او را تصدیق و تایید کنید . هان مردمان ! آن کس که از خدا و رسولش و علی و امامانی که نام بردم پیروی کند ، به رستگاری بزرگی دست یافته است . هان مردمان ! سبقت جویان به بیعت و پیمان و سرپرستی او و سلام بر او با لقب امیر المومنین ، رستگارانند و در بهشت های پر بهره خواهند بود . هان مردمان ! آن چه خدا را خوشنود کند بگویید . پس اگر شما و تمامی زمینیان کفران ورزند ، خدا را زیانی نخواهد رسانید .

پروردگارا ! آنان را که به آنچه ادا کردم و فرمان دادم ایمان آورند ، بیامرز و بر منکران کافر خشم گیر ! و الحمد لله رب العالمین .

نظرات 7 + ارسال نظر
گیلدا شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 09:04 ق.ظ http://gildamohammady.blogfa.com/

با سلام به شما . از شما درخواست دارم که معاونت کلوب افکار مثبت را بپذیرید . خوشحال می شم که قبول کنی . تا در کنار هم کلوبی هر چه فعالتر نسبت به قبل بسازیم .
با تشکر. مدیر کلوب افکار مثبت

محمد شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 01:27 ب.ظ http://www.shanc.blogsky.com

salam
ziad bood nashod bekhonam:D
vali akharesho khoondam az oon khodaya ta akharesh.
movafagh bashi
bye

محمد یکشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 02:26 ب.ظ http://www.shanc.blogsky.com

salam
are dige
eival ke miay
bye

گیلدا یکشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 02:36 ب.ظ http://gildamohammady.blogfa.com/

سلام خوبی ؟ خیلی خوشحال شدم که پیشنهاد رو پذیرفتی . ولی شما اول باید منو جزو لیست دوستانتون تو کلوب قرار بدید تا من بدونم شما با چه مشخصاتی در کلوب هستید بعد براتون پیام معاونت رو می فرستم .
شاد و پیروز باشی .
راستی من آپم

محمد یکشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 04:15 ب.ظ http://abc.blogsky.com

سلام هادی جان...
نماز و روزه قبول باشه انشالا... خوبی آقا..؟

Alakhoun پنج‌شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 08:16 ق.ظ http://Alakhoun.blogsky.com

ye soal hameye in dansatnha che hadafi dare?
donbale chee migardin? va doust darin digaran che nokteyee o motevajeh beshan ke hes mikonid digaran azash ghafelan?

زاوش پنج‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 04:20 ب.ظ

سلام هادی جان خوبی.طاعات قبول عزیزم.بچه مثبت.مهندس جان کارت درسته

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد