از مداد چه میفهمیم.............

مردی که مداد درست می کرد مدادی را بر داشت تا در جعبه بگذارد ، اما قبل از آن به مداد گفت :5نکته هست که می خواهم بدانی .قبل از آنکه تو را به جهان بیرون بفرستم ،می خواهم این نکته ها را فهمیده و هر گز فراموش نکنی ،در این صورت می توانی بهترین مداد دنیا شوی.

1-کارهای زیادی از دست تو بر می آید.اما فقط باید در دست یک نفر قرار بگیری تا بتوانی آن ها را انجام دهی .

2-گاهی تجربه درناک تراشیده شدن را خواهی داشت .اما برای آنکه مداد بهتری باشی باید این درد را تحمل کنی .

3-بسیاری از اشتباهات را می توانی درست کنی .

4-مهمترین قسمت وجود تو در داخل تو ست.

5-روی هر سطحی که قرار بگیری ،باید اثری از خود بر آن بر جای بگذاری .

مداد فهمید و قول داد که فراموش نکند و با هدف به درون جعبه رفت تا وارد جهان هستی شود.

مهندس عطا الله راست گو

 

 ((اگر دوستان لطف کنن و در مورد این مطلب نظری بدن ممنون میشم . در اون صورت میتونیم روی تک تک نظرات بحث کنیم و به آموخته های خودمون اضافه کنیم))

نظرات 3 + ارسال نظر
ساقی یکشنبه 11 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 10:38 ق.ظ http://kolbekoochik.blogfa.com

سلام ممنون که به من سر زدین
مطلب جالبی بود که تا به حال ندیده بودم
در واقع انسانها رو شاید از لحاظی بشه به همون مداد تشبیه کرد . قسمت اصلی وجود ما آدمها همون درون و ذات ماست و ظاهر نیست که به ما معنا میده نه همین لباس زیباست نشان آدمیت
ما هم می تونیم اشتباهاتی رو که در گذشته داشتیم تصحیح کنیم و ازشون درس بگیریم
و سختی هایی رو که انسانها می کشن برای تعالی و برای بهتر شدن به تراشیده شدن تشبیه شده که خیلی جالبه
اما قشنگترینش این بود که روی هر سطحی که قرار می گیری باید اثری از خود به جای بگذاری که مفهوم عمیقی داره
راستی من امروز آپ کردم خوشحال میشم اگه بازم بیاین و نظرتونو بگین

ساقی یکشنبه 11 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 12:27 ب.ظ http://kolbekoochik.blogfa.com

آقا هادی من براتون میل زدم . فقط هر وقت برام ای میل زدین از طریق وبلاگ بهم خبر بدین چون من زیاد ای میلامو چک نمی کنم و بیشتر از طریق وبلاگ با بقیه در ارتباطم . در ضمن می تونین نظر خصوصی هم بذارین . هر جور که راحت تر هستین .

بابک دوشنبه 19 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 08:12 ب.ظ

سلام اول باید بگم متن بسیار جالبی بود یک درس خوب به من داد و ان این که اگر میخواهی فرد موثری در جامعه باشی به موقع بنویس وبه موقع خود را بتراش بعد میتونی اثرهای ماندگاری از خود بر جای بذاری.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد