یک جمله

سه چیز زندگی را ناگوار می دارد: کینه / حسد و بد خویی.

(امام علی (ع))

یک جمله

قدرت آدما تو بازوشون نیست ُتوی دلشونه.

(پلانی از فیلم گیس بریده)

خطبه غدیر

ستایش خدای را سزاست که در یگانگی اش بلند مرتبه و در تنهایی اش به آفریدگان نزدیک است.سلطنتش پر جلال و در ارکان آفرینش اش بزرگ است. بی آنکه مکان گیرد و جابجا شود ، بر همه چیز احاطه دارد و بر تمامی آفریدگان به قدرت و برهان خود چیره است.

همواره ستوده بوده و خواهد بود و مجد و بزرگی او را پایانی نیست.آغاز و انجام از او و برگشت تمامی امور به سوی اوست.

اوست آفریننده آسمانها و گستراننده زمین ها و حکمران آنها .دور و منزه از خصایص آفریده هاست و در منزه بودن خود نیز از تقدیس همگان برتر است. هموست پروردگار فرشتگان و روح،افزونی بخش آفریده ها و نعمت ده ایجاد شده ها.

به یک نیم نگاه دیده ها  هرگز او را نبینند.کریم و بردبار و شکیبا ست.رحمتش جهان شمول و عطایش منت گذار،در انتقام بی شتاب و در کیفر سزاواران عذاب صبور و شکیباست. بر نهان ها آگاه و بر درون ها دانا،پوشیده ها بر او آشکار و پنهان ها بر او روشن است اوراست فراگیری و چیرگی بر هستی .نیروی آفریدگان از او و توانایی بر هر پدیده ویژه اوست .او را همانندی نیست و هموست ایجاد گر هر موجود در تاریکستان لا شیئ ، جاودانه و زنده و عدل گستر. جز او خداوندی نباشد و اوست ارجمند و حکیم.

دیده ها را بر او راهی نیست و اوست دریابنده دیده ها .بر پنهانی ها آگاه و بر کار ها داناست.کسی از دیدن به وصف او نرسد و بر چگونگی او از نهان و آشکار دست نیابد مگر او-عزوجل- که خود،راه نماید و بشناساند.

گواهی میدهم که او((الله)) است. همو که تنزهش سراسر روزگاران را فراگیر و نورش ابدیت را شامل است.

بی مشاور ،فرمانش را اجرا ،بی شریک تقدیرش را امضا و بی یاور سامان دهی فرماید. صورت آفرینش او را الگویی نبوده و آفریگان را بدون یاور و رنج و چاره جویی، هستی بخشیده است. جهان با ایجاد او موجود و با آفرینش او پدیدار شده است.پس اوست((الله)) که معبودی به جز او نیست. همو که صنعش استوار است و ساختمان آفرینشش زیبا. دادگری است که ستم روا نمی دارد و کریمی که کار ها به او باز میگردد.

و گواهی میدهم که او((الله)) است که آفریدگان در برابر بزرگی اش فروتن و در مقابل عزتش رام و به توانایی اش تسلیم و به هیبت و بزرگی اش فروتن اند.پادشاه هستی ها و چرخاننده سپهر ها و رام کننده آفتاب و ماه که هریک تا اجل معین جریان یابند. او پرده شب را به روز و پرده روز  را که شتابان در پی شب است به شب پیچد. اوست شکننده ی هر ستمگر سرکش و نابودی کننده ی هر شیطان رانده شده. نه او را ناسازی باشد و نه برایش انباز و مانندی . یکتا و بی نیاز ،نه زاده و نه زاییده شده، او را همتایی نبوده ،خداوند یگانه و پروردگار بزرگوار است. بخواهد و به انجام رساند.اراده کند و حکم نماید.بداند و بشمارد .بمیراند و زنده کند.نیازمند و بی نیاز گرداند.بخنداند و بگریاند. نزدیک آورد و دور برد. باز دارد و عطا کند .اوراست پادشاهی و ستایش . به دست توانای اوست تمام نیکی و هموست بر هر چیز توانا. شب را در روز و روز را در شب فرو برد .معبودی جز او نیست ،گران مایه و آمرزنده ،اجابت کننده دعا و افزاینده عطا ، بر شمارنده نفس ها ، پروردگار پری و انسان .

چیزی بر او مشکل ننماید، فریاد فریادکنندگان او را آزرده نکند و اصرار اصرار کنندگان او را به ستوه نیاورد .نیکوکاران را نگاه دار ،رستگاران را یار ،مومنان را صاحب اختیار و جهانیان را پروردگار است. آنکه در همه احوال سزاوار سپاس و ستایش آفریدگان است. او را ستایش فراوان و سپاس جاودانه می گوییم بر شادی و رنج و بر آسایش و سختی. و به او و فرشتگان و نبشته ها و فرستاده هایش ایمان داشته ، فرمان او را گردن گذاشته و اطاعت می کنم و به سوی خوشنودی او می شتابم و به حکم او تسلیمم. چرا که به فرمانبری  او شایق و از کیفر او ترسانم. زیرا او خدایی است که کسی را از مکرش در امان نبوده و از بی عدالتیش ترسان نباشد( زیرا او را ستمی نیست)

سلام

سلام

خوب و خوشین؟؟؟؟؟؟

خوب من دیگه خیلی اصراری ندارم که زود زود به روز کنم. یه مدت خیلی گرفتارم. میخواستم کلا تعطیل کنم . ولی فعلا اینجا رو نگه می دارم. چون باهاش کار دارم.

یه روز یه کتابچه خیلی قشنگی به من رسید. باورقه های گلاسه و رنگی. اون کتابچه مربوط به خطبه غدیریه میشد. که پیامبر(ص) در روز غدیر آن را نقل قول از جانب خدا کرده است. این خطبه در کمتر جایی هست. توی اون کتابچه خیلی مقدمات در قبل از خطبه ها آورده شده بود .  من تصمیم گرفتم که اصل خطبه ها را در این وبلاگ قرار بدم.

شاید از این رهگذر ما هم به مطلوبمون برسیم.( که حتما همین طور خواهد شد.)

شنبه ها  هر دفعه قسمتی از خطبه ها را در وبلاگ قرار میدم.(به امید خدا).

خوب هنوز موقع اش نشده که اون اهدافی رو که برای وبلاگ متصور بودم رو انجام بدم.. البته این به معنی این نیست که در این وبلاگ هیچ هدفی دنبال نشه و فقط برای اینکه یه فضا روی نت داشته باشم این کار رو کرده ام. ایشالا موقع اش هم میرسه.

خوش باشید.

یک جمله

به غم خوارگی چون سر انگشت من / نخوارد کس اندر جهان پشت من

(سعدی)

یک جمله

هیچ لذتی برای من بالاتر از این نیست که ندانسته ای را بدانم

(آبراهام لینکلن)

یک جمله

برای کشتن یک پرنده فقط یک قیچی لازم است .البته نیازی نیست که آن را در قلبش فرو کنی  فقط کافی است پر هایش را بچینی.پرنده از خاطره پرواز خودش را به ته دره خواهد انداخت.

 

 

سلام

سلام بعد از یه مدت تقریبا طولانی.

خوبین؟

خوب راستش یه مدت درگیر امتحانای عزیز و دوست داشتنیم بودم که حسابی احوالات ما را دگرگون ساخته اند.

و اما  امتحانام تموم شد. حالا هم کلی برنامه دارم . که تو این چند روز که به شروع ترم جدید مونده میخوام اونا رو اجرا کنم. برام دعا کنین.

یه ذره تصمیم گرفتم که دیگه ننویسم.  یه ذره دیگه تصمیم گرفتم که بیشتر و بهتر بنویسم. و اما الانه یه ذره تصمیم گرفتم که بنویسم ولی این اجازه رو به خودم و شرایط بدم که ......(خصوصی بود)

خوب من نمیدونم چرا ساقی خانوم دیگه به ما سر نمیزنه. خوب بابا ما چی کار کنیم آخه ...

مدتها پیش یه مطلب از جبران خلیل جبران خوندم. که دوست دارم همیشه یادم باشه. میخوام اونرو امروز به شما بگم.

صبح بود .آغازی برای طلوع خورشید و صدای امواج ساحل،آهنگ خوشی داشت.درست همان جا بود که " زشتی "  و  " زیبایی"   یکدیگر را دیدند و تصمیم گرفتند ،تن به آب دریا بسپارند ."زیبایی"سرمست از لذت آب تنی ،با دریا عشق بازی میکرد، اما "زشتی" زیاد در آب نماند،خیالی در سر داشت،پس به ساحل برگشت. لباس "زیبایی"را به تن کرد و رفت. از اتفاق پیش آمده بسیار شاد بود .کمی دیر تر ،آن هنگام که خورشید،اقتدارش را به نمایش میگذاشت،"زیبایی "از دریا دل کند و به ساحل آمد.چون لباسش را ندید ،دلتنگ شد . از برهنه بودن شرم داشت .ناگزیر هر چند که نمی خواست ،لباس "زشتی" را به تن کرد و به راه افتاد .

از آن روز به بعد ،بیشتر انسانها  این دو را با هم اشتباه میگیرند . اما بودند و هستند انسانهایی که صورت "زیبایی" را دیدند  و با این که لباس "زشتی" را به تن داشت، او را شناختند  و با صورت "زشتی" که لباس "زیبایی"را پوشیده، اشتباه نگرفتند.

برای تک تک شما هایی که میاین اینجا و تمام کسایی که نمیان آرزوی سعادت و سلامت دارم.

یه خواهش ......................................................................................................................................

برام خیلی دعا کنین.